torsdag 1 april 2010

Påsk

För första gånger på evigheter får jag vara ledig HELA helgen. Fyra härliga lediga dagar. Knappt man tror det är sant.
Snön försvinner i en rasande fart och på södersidan börjar gräsmattan synas. Så SNART kan man börja. Kliar i fingrarna att få gräva runt i jorden och få svarta naglar.
 Sådderna växer på sakta men säkert, snart dax att skola om en del. 


Har varit ut en vända och kikat vad som hänt nu när det går att komma fram på några ställen. Här ligger min spalje till  en clematis. Ja det var väl inget mästarbygge, men ändå. Får väl skaffa en i gjutjärn som håller för" lite" snö. 
Hängrännan på altanen har vikt sej i skarven. Den sattes upp i höstas. Ja men  "gubbarna" ska ju ha nåt att göra i sommar också, hehe. 


Sist men inte minst vill jag önska  ALLA en riktigt Go och GLAD PÅSK helg.

4 kommentarer:

  1. Oj va´det växer hos dig. Kul. Glad Påsk vill jag önska dig också. Kram

    SvaraRadera
  2. Kul med växande förplantor! Man tycker det är segt i början, men sen ser man nästan hur de växer. Snön får vi hoppas försvinner hos dig också, som den har gjort hos mig! Har grovstädat i trädgården. Ännu är det alltför blött att göra nåt rejält.
    Ha en fin påsk. Vad skönt för dig att vara ledig. Själv jobbar jag lördag och söndag, men jag är ju ledig annars så jag klagar inte :-)

    /Anette

    SvaraRadera
  3. Oj, så det gror och växer hos dig - härligt och verkligen lovande inför en ny säsong.
    Skönt med långledigt och hoppas du får njuta och ha en skön påskhelg.
    Glad Påsk! /Bea

    SvaraRadera
  4. Härligt när det växer så det knakar.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera