onsdag 14 april 2010

Det töar så jag har sjötomt

Måste försöka få ihop några rader iallafall. Har varit lite seg på sistone med att skriva och läsa. Jobbat i helgen och var väl skapligt pigg ända tills idag. Men det var nog för att jag var ledig igår och var ute i solen många timmar. Oj vad den sken, både igår och idag.
Tog mej i kragen och skottade en gång till torkvindan och hängde ut årets första tvätt. Det är sååå härligt att ta in den när den luktar så gott
 Så flyttade jag på en del snö från skuggan till solen. Gjorde en gång till dammen och skottade fram fikaplatsen därborta på andra sidan.
Vad det smälter fort då . På förmiddan var det bara en lite mindre sjö här på baksidan och framåt kvällen kunde man ju nästan lägga i båten om man hade nån. 
Nu händer det grejer i rabatterna  Inte en dag för tidigt tycker jag. Krokus , snödroppar, tulpaner, vallmo och kejsarkronor kämpar som tokar att ta sej upp ur jord och ett lager lönnlöv.  Scillan såg jag topparna på i "gräsmattan".
När jag kom runt hörnet stod dom här två ensamma stackarna och tittade förvånat på mej. Dom undrade nog vad dom stod där för när inte kompisarna var med
Svärföräldrarna kom hem från Indien förra veckan efter 8 veckor där. Gissa vad jag fick ??
En hel burk med fröer, blandad kompott. 10 sorter fick jag ihop det till. Ikväll har jag satt dom i jord. Ska bli jättespännande att se vad det blir och om jag lyckas.

I morgon åker vi tre stycken från jobbet till Sundsvall på inventerings kurs. Förr var det bara att räkna eländet, men nu ska det ju vara en massa annat också. Ibland kan man bara bli så trött. Hoppas det blir någe matnyttigt man får lära sej. Om inte annat får vi ju ut och se oss om i stora världen.

Ha en bra kväll



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar