tisdag 9 mars 2010

Vår i luften


Nej nu måste jag ta och sätta mej en stund. Håller på att ta reda på världens största tvätthög ( nu igen).  Fattar inte att det kan bli så mycket tvätt. Har inget riktigt bra vikbord än heller så ryggen tar stryk.  Tycker jag inte hinner annat än jobba o sova för tillfället. Eller också är det jag som är LAT och inte hinner nåt.
  Idag har solen lyckats leta sej genom molntäcket och det blev riktigt fint ute. Det nästan rinner av taket så fort droppar det. Nästan så man blir nödig. Härligt, rinn fortare så allt försvinner snart.
Jag var ut i solen en stund och lyckades komma till botten på altanen, men det blåste en aning kallt där än så jag kunde inte sitta där och ta min fika.
Däremot gick det jättebra att gå ut på baksidan och ta kaffet.

Tittade in i kuvösen och där såg det ju eländigt ut. Undrar jag om allt har klarat sej eller om allt är dött.
Tre pellisar var det iallafall lite grönt i och Hortensian har överlevt, börjar bli grönt bland vattenväxterna också, men annar ser det torrt ut.
  Oj vad fröerna växer på nu, snart dax att skola om en del. Som vanligt har jag ju hällt i paprika o chilifröer så krukorna är överfulla. Förstår inte att jag gör samma sak varje år, fast jag vet att jag inte ska ha allt. Sen vill jag inte slänga en massa så står man här med chili o paprika till hela samhället.











 Ni kanske har  läst det hemska om 19 åringen som hittades i snön. Det var min ena sons klasskompis i 9 år. Sonen tycker det är lite jobbigt just nu men jag hoppas att han kommer och vill prata. Jag har försökt lite idag, men det behövs nog lite tid. Usch.
Känner med familjen, måste vara hemskt


Nej nu måste jag gå och ta tag i tvätthögen igen. SUCK!!

Sen ska jag ta och försöka hinna läsa lite bloggar ikväll. Var ett tag sen sist


Ha en bra kväll



5 kommentarer:

  1. Så tragiskt med grabben som frös ihjäl.... Såg bara löpsedeln.
    Ska bli skönt när drivorna försvunnit o man kan se backen igen!
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. Tragiskt med grabben som frös ihjäl. Jag lider med föräldrarna.

    Det verkar som om våren har hittat till dig ochså. Skönt när man kan sitta ute och fika på dagen när det är sol.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Så tragiskt när så unga dör!!
    Visst är det skönt nu när solen skiner..den värmer faktiskt så nu hoppas jag att snön snabbt försvinner! Ja du det där med att så för myckat känner jag igen. Ofta strör jag på lite extra frön för att jag tror att det inte ska gro...sen gror allt :) Ha det bra nu! / Irene

    SvaraRadera
  4. Ja, jag läste om den där killen. Så himla hemskt! Man är ju livrädd för att något sånt ska hända sina "små".
    Jag tror allt i mitt växthus har dött. Jag hade ju så ont i ryggen i höstas, så jag lyckades bara lägga över en fiberduk och det står ju inte emot den kylan vi har haft. Rosorna kunde jag inte heller kupa, så nu hoppas jag att snön har gjort jobbet istället. Den som lever får se, när det metertjocka snötäcket på alla mina land har försvunnit. Det lär nog dröja. Visserligen är det plusgrader på dagarna, men nätterna är fortfarande fruktansvärt kalla.
    Ha det så gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Tvätt ja visst är det väl konstigt,vi är numera två vuxna men ändå massor att tvätta.
    Kram Agneta

    SvaraRadera