söndag 13 september 2009

Snart höst

Tiden rinner iväg och det är bara att hänga med. Det börjar bli höst vare sej jag vill eller inte. Nu måste man börja med koftor och strumpor och annat hemskt för att inte frysa sej halvt ihjäl på väg till bussen.
VILL INTE!!!

höstanemone
Har väl inte hänt så mycket sen sist. "Lillen" snart 19 började flytta ut i stugan efter storebror igår. Idag har vi börjat röja hans gamla rum. Men fy farao va mycket saker det finns där. Tar väl flera veckor att röja ur.

Blå näva
I fredagskväll var "gubben" och en till ut och hämtade träd att lägga som bro över dammen. Kanske blev lite grova, men det kanske går ändå. Får väl se.

Nostalgie
Har fått ut lite solcellslampor runt dammen också, så det lyser såå mysigt på kvällarna nu. Ska väl ha lite annat så småningom också. Allt tar sin tid.


Känns just nu som man bara jobbar och sover. Inte speciellt kul. Det händer ju liksom inget hemma, mer än att skiten lägger sej i alla hörn. Hinner ju inte ens in här och läsa.

Näckrosen vill blomma igen
Fick en stor kasse lingon av "gubbens" moster häromdan, färdigrensade, som jag skulle koka sylt av idag hade jag tänkt, men det hanns ju inte med i all röjning.
Jag har skördat druvor första gången i år och goda var dom med. Jag hann före getingarna.
Nej nu ska jag försöka läsa lite av era bloggar med.



3 kommentarer:

  1. Så gott med egna druvor jag väntar också på att få såna men min planta är så ung ännu så det tar väl nåt år ännu.
    Här har också hösten börjat rulla in. blir en del pyssel inne och krukväxterna får lite mera omvårdnad nu.
    Ha det bra
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Sv: Jo men det ligger påsar, sladdar plus en massa annat skit över allt igen. Jag förstår inte hur robin kan stöka till det så mycket! :O haha

    SvaraRadera
  3. Å egna druvor, roligt!
    Det är säkert jättemysigt med belysning runt vattnet. Fina näckrosor kan jag också se.

    Bloggen finns kvar, du får försöka få allt annat att fungera just nu. Ibland är det såna tider, men förhoppningsvis inte bestående.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera