söndag 23 augusti 2009

VARNING!! Röjning på gång...

Har väl inte haft så mycket att skriva om på ett tag tycker jag .
Men nu ska jag ta mej i kragen.
Idag satte jag fart på familjen.
Äldste sonen ska ju flytta nästa helg och vi ställde ju ner ett köksbord i källaren för en så där 100 år sen, som vi skulle ta fram. Jag var bergis på att det stod i gamla garaget.
De flesta husen här i området är byggda på 50 talet när alla hade garage i källaren. Jättebra att stoppa undan "bra att ha" saker i. När jag kom ner visste jag inte ens vart jag skulle sätta fötterna.


Det var ju bara att börja utifrån och fortsätta in i röran. Hjälp va mycket skräp som åkte ut.
Tur inte "gubben" var med hela tiden, för då har väl allt blivit kvar.
Men efter några timmars kånkande och stånkande så syns ju faktiskt golvet ( och väggarna). Trodde jag aldrig när jag började.
Visst det är en del till som ska in i förrådet när det blir färdigt sen.

Men något bord det hittade vi inte. Bara benen
Undrar jag vart vi ställde det nånstans då?
Ja vi har ju några ställen till att röja där nere, men det får bli en annan dag det. I morgon får gubbarna åka till återvinningen med allt skrot.
Och jag hoppas att dom inte står och tittar vad jag slängt!!




Igårkväll var vi på 100 års fest. Syrran och hennes "gubbe" firade 2 x 50 år. Det var riktigt roligt. Mycket god mat och lite lekar och sen dans och allsång. Oj vad vi sjöng fint!





Vilket kanonväder det blev idag, igår öste ju regnet ner nästan hela dagen. Så då blev det inte mycket gjort.

Hoppas ni inte svimmat när ni sett röran.

1 kommentar:

  1. Ja, det har en förmåga att alltid samlas på hög då man inte riktigt vill slänga iväg saker, men när man väl kommer igång med röjning får man helt plötsligt mycket mer plats.
    Nu ahr även vi fint väder och man bör passa på att njuta fullt upp nu!
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera