måndag 10 augusti 2009

Fortsättning följer....

Hjälp vad jag har sovit dåligt inatt. Det börjar kännas en aning segt i huvet nu. Gubben var uppe och sprang flera gånger också så jag vaknade när jag just somnat. Kan det vara sviterna av fullmånen kanske?

Äntligen börjar hängpelargonerna blomma

Igår var jag ute och fortsatte med galenskapen i solskenet. Kom ju på att det måste ju vara en kant runt om för det var ju en stubbe som jag inte fick bort. Så efter en del funderande kom jag på det.

Gubben har ju dille på att gära luckor och dörrar på alla utrymmen och där samlas ju diverse saker. På gott och ont.
Kom på att det nog ligger en hög tegelsten därunder.
Jodå prydligt och fint staplade. Dom behövde jag mycket bättre!!

Så hittade jag en massa taklök i landet som spridit sej rejält. Och singel var det ju inte längesen jag flyttade en hel hög. Hokus pokus!!

Ett gäng hostor köpte jag ju på REA i höstas och en på framsidan har blivit alldeles för stor, så blev det ju en till. Så nu är det BARA resten kvar.

Gissa att det var massor av mygg och knott igårkväll. Dom små rackarna kan ju verkligen bitas ordentligt. Har en stor böld under armbågen. Ser ut som jag har två stycken.

Sen måste jag ju bara visa vad jag trodde jag beställt som blå dubbel petunia. Lite dålig bild, men färgerna syns ju iallafall. Gissa att jag blev snopen när den slog ut. Tur jag inte satte dom med dom andra blå.


När jag tittade på påsen stod det faktiskt röd o vit, men det såg jag ju inte då. Så jag skrev blå på lappen. Hur tokigt det kan bli .

Nää nu ska jag sluta svamla för idag

Ha en bra kväll / Ylva

3 kommentarer:

  1. Oj, så du jobbat på och snyggt blev det!
    Värmen har minsann varit både skön och lite till last, när man skall göra ngt men nu har vi regn och det känns riktigt bra det med.
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk damm du har!! Nu blir jag också sugen på att ha en damm.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du har lagt till mig i din blogglista. Jag blir jätteglad. Och att vi båda har liknande förutsättningar för våra trädgårdar är ju ännu bättre, nu kan jag leta inspiration hos dig :-) Idag är det skyfall hos mig, så det finns gott om tid att läsa alla dina inlägg.

    SvaraRadera