söndag 17 maj 2009

Vilket fylleri

Har inte haft tid att titta in på ett tag. Här har varit full fart på jobbet och ett fylleri utav bara den. Har inte gjort annat än åkt runt och fikat och ätit tårta i två veckor nu. Visst det är gott med tårta men kanske inte var och varannan dag. Idag var vi och grattade barnens kusin som blev 16 år. Jösses vart har alla dom åren tagit vägen?? Nyss var hon ju liten ju. Tur att det bara är barnen som blir gamla.

Förra helgen jobbade jag och hann med två födelsedagskalas då med. I veckan har vi haft kurs inför auto order som snart börjar. Ja inte blir det ju så mycket mindre jobb än att gå runt med dosan och beställa, som man kanske trodde. Men det kanske blir mera jämn fördelning. Det visar väl sej den dan det sätter igång.

I helgen nu har tvättmaskinen gått på högvarv, då jag inte har hunnit med den biten. Fattar inte att det kan bli så himla mycket tvätt. Så kom yngste sonen hem med två overaller från skolan som han ville ha tvättade innan han börjar APU;n imorgon. Tycker inte riktigt om att behöva stå varenda kväll och fixa matlådor till honom, men snäll som man är står jag där iallafall. Dom har lagt den dom tre sista veckorna av skolan. Men dom får vara lediga torsdagen för att gå på studentlunchen i alla fall.


Sonen hade ju bokat teori och körprov, men fick ju boka av för han måste ju gå en riskutbildning till om droger som kom till den 1:a april. Det hade ju ingen upplyst honom om. Tycker jag är dåligt. Han hade tur som kom in på utbildningen i veckan. Men vi får väl se hur länge han får vänta på uppkörning nu då.

Annars har jag trotsat dom kalla nordanvindarna i helgen och tillbringat den tid jag kunnat utomhus. I natt var det nollgradigt och minus på vissa ställen.Nu längtar jag efter mycket värme och sooool. Har rensat lite ogräs. Grävt färdig min rabatt på framsidan. Varit och hämtat en kärra kompost och slängt i. Så nu fattas det bara att få dit växterna. Dom står ute i drivbänkarna i väntan på mera tid.

Lilla "gubben" har jobbat i helgen. Han började ju jobba på grupp förra veckan och gissa att det känns konstigt när han är borta på nätterna. Det är nog 4 år sen sist han jobbade så. Men jag vänjer mej nog med det också. Han jobbar inatt med. Så vi syns i morgonbitti när han hämtar bilen på mitt jobb. Ja vi tröttnar ju inte på varann då iallafall. Fniss!
Häggen är i full blom och i syrenhäcken blir det EN hel blomma i år. Första gången den blommar.
Nä gud va jag babblar, nu är det bäst jag slutar innan det blir en hel novell.
Apropå det så fyllde en kompis år i veckan så jag satt och spånade en stund innan jag började jobba.
Oj vad åren går
Redan 50 år
Medelålders tant?
Kan aldrig vara sant!
Håret börjar gråna
Efter pension man tråna
Tjejen från Hille
Tror nog jag fått dille
Vet att det är sent
Men rimma går så klent

Vad det nu hade att göra med saken???

Ha en bra kväll!!

2 kommentarer:

  1. Ja du verkar verkligen ha haft fullt upp. Bäst att vara ute och trotsa vädret när tillfälle erbjuds, tänka sig att ni haft kallare därnere.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är jobbigt med allt fylleri på våren! Likadant här i släkten. Mycket kalas blir det!
    Matlåda är ju inte så kul att hålla på med varenda kväll, men man är ju snäll (eller kanske inte........de borde väl lära sig själva egentligen *ler*).
    Ha det så gott! Kram Anette

    SvaraRadera