söndag 24 maj 2009

Romansen som tog sej..

Titta, DEN LEVER!! Min Romans som såg så eländig ut tidigare. Trodde aldrig den skulle komma igen så fort. Glad jag blir,,
Idag har jag legat på alla 4 i min "fulrabatt" Där har hamnat allt jag inte vet var jag ska sätta det just då. Sen är det en del jättedaggkåpa och akleja som står på vänt tills det är dags att fortsätta med dammen. Fick ihop en hel kärra som jag måste dra iväg med sen. Men det är så mycket stora äckliga hästmyror där så man får väl ta på skyddsdräkten o storstövlarna
Idag har det varit toppenväder och tvätten torkade ju på nolltid. Synd jag inte hade mer att torka, hehe, Har varit ute hela dagen utom nu när jag måste laga mat. Måste ju fixa matlåda till yngste sonen som gör APU i 4 veckor. Så då blev det ju en till mej också. Tur jag hade då.

I torsdags var jag ledig. Då tog jag tag i nya rabatten på framsidan. Det ser ju lite fattigt ut just nu, men det kommer väl. Det ska vara löjtnanshjärta 3 st, funkia 3 st, vit astilbe 3 st, vit sköldpaddsört 3 st och ett silverax. Ser ni dom???? Funderar på att sätta några vita nävor för att fylla ut så länge. Hade sån tur så det började regna när jag var klar.
Har ju lyckats slinka iväg på ett kalas sen sist också. Men nu är det lugnt till i början av juni har jag för mej. Då tar vi ny fart. Yngste sonen tar studenten 12 juni. Han har gått fordonslinjen. Han har äntligen fått ny tid för uppkörning, för nu har han gjort den sista riskutbildningen. Så nu får man hålla tummarna att allt går bra.


I tisdagsmorse när jag klev ur bilen en bit från jobbet hörde jag att det var ett jäkla liv. Först stod dom utanför och blåste bort skräp från gräsmattan. Inbrottslarmet skrek rakt ut också. När jag gick runt hörnet stod ju stora brandbilen där också.

Tydligen hade dom sopat asfalten utanför så ett dammoln har gått in i en fläkt och satt igång brandlarmet. Sen när brandkåren kom hade dom ingen kod till sitt kort. Dom hade låst upp men kom inte in. Så då bröt dom upp dörren lite fint och då gick ju nästa larm. Sen kom ju Securitas också. Häftigt uppvaknande den morgonen.

Alla mina tre Änglar har överlevt vintern, fast dom fick sej en rejäl köldknäpp i höstas. Men det över jord är ju tvärdött. Hoppas dom vill växa ordentligt också. Min Kejsarkrona har ju lagt sej ner och vill inte ett dugg mera. Måste nog flytta den sen.

Äppelträdet blommar som tokigt idag och humlor och bin surrar runt i det. Nåt annat som surrar är myggen. Trodde jag skulle klara mej men dom var envisa dom små rackarna. Så till slut fick jag ge upp och gå till solen.

Här är min självsådda petunia. Tog frön från en röd med vit kant. Blev ju inte så lik mamma precis, men men man kan ju inte få allt.
Nu ropar lilla gubben och vill bli klippt så jag slutar väl surra för den här gången.

Ha en jättebra vecka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar