torsdag 29 januari 2009

Sovmorgon

Vaknade halv 9 idag. Skönt att sova ut en dag. Och jag hörde fåglarna kvittra utanför fönstret. Men vår är det ju inte, för det är ju kallt idag och dom lovar ju vinter i februari.. Efter en lång lugn frukost (det är man ju inte bortskämd med direkt) började jag med räkningarna. SUCK! Tänk om man en månad kunde kasta alla räkningar och göra nåt kul istället. Jag hann prata lite med gojorna och släppte ut dom en bra stund, så dom får röra på vingarna ordentligt. Men dom måste tro dom är hundar, för dom springer mest omkring på golvet.










Sen var jag iväg till min f.d arbetskompis och fikade. Vi fick ju sluta samtidigt för nästan tre år sen. Hon går kvar som extra på vår gamla arbetsplats. Medans jag hade tur och halkade in på ett bananskal på mitt jobb. Vi har haft våra fikastunder när vi lyckats ha samma lediga dag. Det är ju roligt att skvallra lite ibland. Hon ska ju få min gamla chef som chef nu.

Mötte yngste sonen i dörren på vägen ut. Han hade ont i halsen och hade feber så han gick hem från skolan. Hoppas att vi andra slipper det.

Har letat fram mina fröer och blir så sugen att börja så, men jag måste nog vänta någon vecka till.OH vad jag Längtar till våren och sommaren!

Börjar fundera vad jag tänkte när jag "döpte" bloggen.

Måste ha haft många tankar då hi,hi.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Ser att du kommit igång med din sida :) trevligt!
    Ja, vem önskar inte att det vore vår och fågelsång, efter alla dessa "grådagar" som aldrig verkar ge sig.
    Jag sparar på frösådderna ett tag ännu och väntar på längre och ljusare dagar.
    Ha en trevlig dag! /bea

    SvaraRadera