söndag 20 mars 2011

Läääänge sen sist

Jodå jag lever. 
 
Efter en jobbig höst, en lång, kall och jobbig vinter börjar jag äntligen vakna ur dvalan igen.
Lyckades hitta kameran i röran och titta det blev några bilder.
Dammen börjar synas
Både igår och idag har jag tagit "gubben" ut på en timmes promenad i solskenet. Det var lääänge sen sist. Har mest suttit inne och häckat när jag varit ledig. Inte orkat annat.
När vi kom hem satte jag mej här en stund och försökte njuta, men det blåste lite kallt i nacken
Mycket snö ligger kvar än, men man börjar ju se en ände på eländet.
Och dom här hoppas jag att vi slipper använda fler gånger i år.
Äldste sonen flyttade hemifrån för tredje gången för 2 veckor sen. Och den här gången kommer han inte hem igen, säger han. Så nu ska jag få eget rum igen (fniss). Men nu blir det det andra rummet. Ska släpa upp ett skrivbord och sätta dit symaskinen och strykbrädan ska få en alldeles egen plats.
Titta ! Kullen börjar bli bar
 Annars jobbar jag och står i, får se hur länge det varar. Dom sa sista juni, men det blir nog tidigare.
Lite jobbigt är det att inte kunna jobba som man brukar. Måste ju börja tänka annorlunda. Har väl sökt några jobb, men hittills inget napp. Jo om jag vill har jag jobb i Hedemora !!  3-4 timmars restid varje dag, Tror inte det .....

Ödlebladet överlevde på altanen   



Jag har äntligen letat fram alla mina fröpåsar och tittat på dom iallafall. Ska väl försöka komma ihåg att köpa lite jord också så det går att stoppa ner dom.
Och nu ska jag försöka komma tillbaka lite oftare . Jag har flera månader att läsa ikapp också. Ujuj

2 kommentarer:

  1. Kul att höra från dig. Det kan vara så ibland att allt är segt. Men nu är det snart vår.Härligt med promenader. Kramar

    SvaraRadera
  2. Ibland har man inte lust med nåt men så kommer solen och man får en massa energi igen :) Roligt att du är tillbaks.
    Önskar glad påsk!
    Lotta

    SvaraRadera