lördag 23 oktober 2010

Länge sen sist


 Ja det blir ju inte speciellt tätt mellan inläggen här, men.....

 I morse var det -5 grader när jag vaknade. ALLT var vitt av frosten. Så nu är det dax att leta fram vinterkläderna igen. HUA nu går det undan. Många har ju redan fått snö ser jag.
 Jag har hunnit få stengången till sonens stuga färdig, så det slipper bli så lerigt till våren. Sonen klarade äntligen körkortet förra veckan också.
Så nu är det brått att få bilen färdig.
 Dammen har frusit helt och allt som det var lite blom i har säckat ihop inatt.
Sen sist har jag också fått en ny tjänst på jobbet. Chefen  flyttade upp till Söderhamn och nu ska jag  tillfälligt försöka styra skeppet, får se hur det går. Vet inte hur länge det blir men jag tar en dag i taget.  Om inte folk var sjuka hela tiden skulle det väl inte vara nå´t, men det tar en massa tid att försöka få in någon extra . Försöker att gå hem i tid men det lyckas inte jämt. Finns hur mycket som helst att göra.
 Jag har hunnit vinterboa växterna på altanen, får se om dom överlever. Struntade i att sätta in växthuset i år, eftersom det mesta dog iallafall förra vintern. Här är två snäckbönor som inte har hunnit blomma, men det är knopp i dom. Funderar om dom ska få stå kvar eller om jag ska ta in dom, så kanske dom blommar.

 Nu ska jag gå ut och vika ihop en stenhård pressening och sen måste vi väl ha nåt i magen idag också.

Ha det alla

1 kommentar:

  1. Ja det var längesn. Va´bra det blev med stengången. Har ni skurit ut först eller hur gör ni?? Har ni nån sand under? Kram

    SvaraRadera