tisdag 14 september 2010

Sommaren som gick...


 Ja  ha ja. Här kommer jag smygande igen. 

Hur kom det sej att sommaren bara försvann ???



Jag har väl inte slitit ihjäl mej i trädgården i år, snarare tvärtom. Det blev ett sabbatsår. Sådde lite fröer i våras, fick upp lite amplar och lådor.

Har liksom inte orkat ta mej för med nåt. Tappat stinget totalt.
Varit jobbigt på jobbet under semetrarna och två sjuka hela tiden sen midsommar och det fortsätter än

 Dom stackars rabatterna ser ut som bara den.
 
 
 
 
 
                    Före                                    

   Efter
Förra helgen började jag rensa i fulrabatten och fick ihop en hel kärra ogräs och gräs på bara en liten bit. Det blev ju riktigt fint den biten.














Äntligen blommar min Blanc Double de Coulbert. Det verkar vara en seg rackare. Har haft den i 4 år och trott den skulle gå under varje vår. Den var ju så liten och klen från början.
Har lyckats få en hel del växter i jorden, som stått  i krukor hela sommaren. Tog några tegelstenar, grus och jord och satte ner ormgräset, får se om det överlever vintern.












Dom här stenarna la jag ut och provgick, men orkade inte börja gräva just då, trodde kanske att någon skulle se det och börja. (vad drömde jag sen då? fniss!)
Satte ju några vattenmelon kärnor och kolla det blev en vattenmelon, trodde jag aldrig. Fast den lär ju aldrig bli mycket större
Min summer snow blommar som en tok nu och har vuxit mycket i år
Vid dammen lyser solbrud och vit höstflox ikapp


Den här tycker jag bara är så fiiiin




Äldste sonen flyttade hem igen efter ett år i "stan". Vilken tur att jag städade garaget förra året, så alla möbler och saker fick plats där nu. Men nu går nog inte ett sandkorn till in där.
Han tror att han bara blir hemma till jul. Han ska ju studera vidare bara han kommer in . Kan ju inte tro det är speciellt kul att flytta från 56 kvadrat till 12
Ja det var bara en liten rapport vad jag pysslat med sen sist.


Ha det bra alla, själv ska jag gå och göra varma mackor, mums




 

2 kommentarer:

  1. Kul att höra ifrån dig. Du får ta nya tag med trädgården nästa år :-) Vilken vacker ros och likaså daglilja. Summer Snow är ju också en höjdare. Köpte en sån nu i år som har växt bra rejält. Kram

    SvaraRadera
  2. Nog försvann den fort sommaren. Jag har varit som du i år. Tagit det lite lugnt i trädgården. Man kanske börjar sansa sig lite i "trädgårdshysterin" eller vad tror du;-)
    Summer Snow har jag också och jag kan bara hålla med. Jösses, vad den har vuxit i år. Speciellt med tanke på att min var nedklippt ända ned. Min lilla trädgårdsmästare Nitza klippte ju alla clematis och rosor i år. Hundskrälle;-)
    Ha det så gott. /Anette

    SvaraRadera